Запись на вводный урок

Mother’s Day / День матери - сценарий урока

Mother's Day, День матери - праздник, который отмечается в Великобритании и США в четвёртое воскресенье Великого поста. В этот день дети дарят матерям открытки и подарки, чтобы выразить им свою любовь.

Урок для 1 класса

Mother's Day!

Objectives

To talk about Mother’s Day.

Language

In this lesson the students will learn to understand:

  • Mother’s Day
  • love, kisses, hugs

In this lesson the students will learn to use:

  • This flower is for you, Mum.
  • Happy Mother’s Day!
  • Oh, thank you!
  • heart

Extra Materials

  • A4 sheets of paper for each student for Ex. 2;
  • a straw and two sheets of coloured paper (one of them green) for each student for Ex. 4.

 

Note: This unit is designed to be taught just before Mother’s Day.

BEGINNING THE LESSON

(Activities to present Mother’s Day.)

Write the date of the Mother’s Day celebration on the board and encourage the students to guess why that date is special. Have a general discussion about how they usually celebrate Mother’s Day.

PRESENTATION & PRACTICE

(Activities to present the concept of Mother’s Day.)

1. Listen and sing.

Draw a picture of a woman’s face on the board and say the word(s) Mummy/Mum/Mother. Ask the students to tell you what words come to mind when they think of their mums. This is a good opportunity to teach the students some new words, e.g. love, kisses, hugs, etc.

Read the title and say/elicit what it means. Point to the pictures and elicit the words (butterfly, snail, flower, boy, mum).

Play the recording as many times as you think necessary for the students to start singing along. Encourage the students to do the actions.

TAPESCRIPT

Oh, Mother, Mother, (hug yourself)
Mummy, Mum!
Your love to me (make an imaginary circle with both hands)
Is like the sun!
It’s warm and happy
With a smiling face! (mime painting an imaginary smile on your face)
No other, Mother
Can take your place! (stretch both arms in front of you)

2. Look and match the hearts.

Point to one of the hearts and say: heart. The students repeat after you. Explain the activity. The students look and match the hearts. Check their answers.

Extension

Provide each student with a sheet of paper. Write the word ‘LOVE’ on the board and ask the students to copy it. Encourage the students to draw all the things that come to mind when they think about love. Go around the classroom asking the students questions about their pictures.

3. Help the child get to her mother.

Point to the girl and ask the students to say what she is holding. Elicit: flowers. Explain the activity. Tell the students they have to help the child get to her mum. The students solve the maze by finding the correct path to the finish point. Check the students’ answers.

4. Make a bunch of flowers for your mum.

Before going into class. Bring a straw and two sheets of coloured paper (one of them green) for each student.

Tell the students that they are going to make a bunch of flowers for their mums. Show them your model. Guide them through the cutting and colouring of their templates. Go around the classroom as the students make their flowers and ask questions about the colours the students have used.

Materials for each student:

  • two sheets of coloured paper (one of them green)
  • a straw
  • glue
  • scissors

Instructions:

ENDING THE LESSON

(An activity to consolidate the language of the lesson.)

Invite the students to show their flowers to the class. Askma student to take on the role of ‘Mother’ and ask the rest of the students to offer a flower to her. Demonstrate this yourself first.
e.g. Student 1: This flower is for you, Mum. Happy Mother’s Day!
Mother: Oh, thank you! etc

Скачать сценарий урока по теме "Mother’s Day / День матери" для 1 класса

Урок для 3 класса

Mother's Day!

* рекомендуется проводить перед празднованием Международного женского дня 8 Марта или Дня матери

Задачи урока: познакомить учащихся с праздником "День матери", отмечаемым в Великобритании; развивать навыки говорения, чтения, аудирования и письма.

Активная лексика/лексические структуры: special, love, Mother, Mummy, Mum, warm, card, Happy Mother’s Day! Lovey Dovey.

Лексика для рецептивного усвоения: smile, other.

Оснащение урока: листы бумаги для рисования.

Ход урока

1. Учитель и учащиеся приветствуют друг друга.

2. Учитель вводит слово special, опираясь на языковую догадку учащихся. Затем он пишет на доске “8 March” и просит учащихся сказать, почему день 8 Марта особенный и как они обычно отмечают его в семье.
Например:
Учитель: Is it a special day? Do you like this day? Why? What do you usually do on this day? Do you have a party? What do you eat  and drink? и т. д.

3. Учитель говорит учащимся на родном языке, что в Великобритании отмечается праздник День матери. Его празднуют в четвертое воскресенье после Великого поста, поэтому у него нет фиксированной даты. Британцы дарят своим мамам подарки и открытки и приглашают их куда-нибудь пообедать, чтобы освободить от домашних хлопот.

4. /с. 140, упр. 1/ Учитель читает и объясняет задание. Учащимся дается время, чтобы они просмотрели открытки и догадались, какое слово пропущено (love). Затем отдельные учащиеся читают текст открыток вслух.

5. /с. 140, упр. 2/ Учитель просит учащихся подумать о своей маме и написать слова, которые они ассоциируют с ней. Это могут быть слова, описывающие ее внешность (beautiful eyes, long hair и т. д.), характер (wonderful, nice, interesting), то, что мама любит делать или хорошо умеет делать (play basketball, ride a bike, listen to music и т. д.). Отдельные учащиеся выступают перед классом и говорят несколько предложений о маме. Например:
My mum is beautiful. She’s got blue eyes and dark hair. She’s very nice. She likes dancing and she can dance very well.

6. /с. 140, упр. 3/ Учитель предлагает учащимся просмотреть текст песни и попробовать догадаться, какие слова пропущены. Включается запись песни. Учащиеся слушают и проверяют правильность своей догадки. Затем они проговаривают за учителем слова песни по строчке. Запись включается еще раз. Учащиеся слушают и поют вместе с записью.
1 sun 2 face

7. /с. 140, упр. 4/ Учитель объясняет учащимся, что окончание “-y” в выражении “Lovey Dovey” имеет уменьшительно-ласкательное значение. Так голубка-мама обращается к своему сыну. Включается запись. Учащиеся слушают, а затем повторяют за учителем по строчке. Запись звучит еще раз.

Если позволяет время, учащиеся работают в парах. Им дается время, чтобы они выучили стихотворение и рассказали его друг другу. Затем некоторые учащиеся выходят к доске и рассказывают стихотворение классу.

8. /с. 140, упр. 5/ Учитель предлагает учащимся сделать специальную открытку для мамы — a Lovey Dovey. Он просит учащихся посмотреть на рисунки в упражнении, на которых дана последовательность изготовления открытки. С помощью одного из учеников учитель показывает, как сделать Lovey Dovey.
Когда открытки будут готовы, учитель предлагает учащимся написать поздравление маме, используя тексты упр. 1, как образец, или написать стихотворение Lovey Dovey. Учитель подходит к учащимся и помогает им по мере необходимости.
После этого он предлагает учащимся показать свои открытки классу и прочитать, что они написали маме.

Если осталось время, учащимся предлагается игра “Special Breakfast”. Учитель спрашивает учащихся о любимом завтраке их мамы, а затем раздает листы бумаги, которые они складывают пополам. Учитель объясняет, что учащиеся будут составлять специальное меню для завтрака мамы в День матери. Он предлагает красиво оформить меню и при необходимости помогает им написать в него названия блюд.

Скачать сценарий урока по теме "Mother’s Day / День матери" для 3 класса

Оставьте комментарий

К статье «Mother’s Day / День матери - сценарий урока»